EP: 19 Hoe krijg jij je event of programma ‘uitverkocht’?

Toen ik vorige week op het podium stond, een volle zaal inkeek en allemaal blije en opgewonden gezichten zag (ik organiseer pas sinds een jaar events), had ik echt zoiets van: wow, hierover wil ik een podcast maken. Ik wil mijn strategieën met je delen, hoe ik veel aanmeldingen krijg voor mijn programma’s en hoe ik een uitverkochte zaal realiseer. En ook hier gaat het erom dat je klanten verliefd op je laat worden. It’s all about trust en likeability! En vooral om naamsbekendheid.

Ik zie helaas nog zoveel ondernemers worstelen met hun [online]programma’s en om hun events vol te krijgen. Met als gevolg dat ze het cancelen. En dat hoeft echt niet te gebeuren. Integendeel! Maar je moet wel werken aan je naamsbekendheid en een relatie opbouwen met je klanten. En nee, het gaat niet om de grootte van je e-maillijst. Het gaat om de relatie, en dat jouw boodschap resoneert bij je ideale klant. Kwaliteit boven kwantiteit.

Ik deel in mijn podcast de 3 fases van contentpromotie. En deze stappen werken als een geoliede machine. Als je een stap mist, dan is het echt lastig om aanmeldingen te krijgen. Het zijn ook logische stappen. De eerste fase betreft teasen. Je zorgt ervoor dat jij je klant raakt, dat ze verliefd op je worden. De tweede fase heeft alles te maken met betrouwbaarheid, expertstatus en bewijs. Dat zij geloven dat jij degene met de juiste kennis en ervaring bent die hen (verder) kan helpen.

En tijdens de derde fase is het zorgen dat klanten zich inschrijven voor jouw event of programma.

De laatste fase wordt zó onderschat. Dit is hét moment om de al nieuwsgierige klant een daadwerkelijke klant van je te laten worden. Je potentiële klant staat op je e-maillijst maar wil je (nog) beter leren kennen, heeft de financiën nog niet, of heeft nog onvoldoende vertrouwen. Je lijst is gegroeid, ze kennen jou nu en je product. Ga de relatie aan, biedt waardevolle content, geef ze aandacht zodat zij zich inschrijven voor je volgende programma of event. Omdat ze geloven dat jij hen kan helpen.

Ik wens je veel luisterplezier! En je weet het he?! Je kunt je hier abonneren voor mijn podcastshow. En ik zou het ubergaaf vinden als jij een rating achterlaat in de itunestore.
FREEBIE: Een mooi lijstje met voorbeeldvragen die je kunt stellen aan je klanten om een aansprekend videointerview of podcastinterview te maken voor een klantcase of succesverhaal. Zodat je bewijslast kunt creëren voor je klanten. Heel belangrijk voor bij fase 2, want klanten willen graag bewijslast. DOWNLOAD HIER!

Opt In Image
Ontvang mijn e-book: “16 tips die mij een succesvol ondernemer maakten”
2 Reacties
  • Carola

    26 mei 2017 at 12:30 Beantwoorden

    Hoi Debbie, Bedankt voor je inspirerende podcast!
    Het komt precies op het juiste moment voor mij.
    Ik heb een vraagje… wat als je een online programma of event organiseert en daarvoor nog geen “bewijs” hebt van klanten? Nog geen testimonials en ervaringen? Wat kun je dan bijvoorbeeld gebruiken om je “bewijs” te geven?
    Groetjes Carola

    • Debbie Bernasco

      28 mei 2017 at 19:50 Beantwoorden

      Hoi Debbie, Bedankt voor je inspirerende podcast!
      Ha Carola, dank je wel voor je reactie! Mocht je nog geen bewijslast hebben, kan je het beste influencers beschrijven die succes hebben en beschrijven hoe dat komt. Met andere woorden, wellicht als jij deze influencers analyseert dat je bemerkt dat zij de stappen uit jouw methode hebben doorgelopen.Je kunt dus voorbeelden aanhalen.

      Ik zal deze vraag meenemen in mijn volgende podcast, dan zal ik dat meer uitdiepen.

Plaats een reactie