Don’t wait to be great!

Als je voor middelmatigheid gaat, betekent dit ook dat je een middelmatig leven krijgt. Alles in het leven is een spiegel. Ik stel je wat dat betreft een misschien best wel confronterende vraag: Hoe gaat het met jouw bedrijf? Ben je er tevreden over? Eerlijk zeggen, hè! Of kan het beter?

Zelf krijg ik vaak te horen: “Dus Debbie, jij doet in zijn geheel niet aan acquisitie, en klanten benaderen jóu in plaats van andersom?!” “Klopt,” zeg ik dan. En vaak zijn dan de vervolgvragen: “En hoe kom je dan aan die volle zalen als je een evenement organiseert? Hoe heb je dan zonder acquisitie ILOVEYOURBRAND met 400% laten groeien? En hoe combineer je dat met zo’n liefdevolle relatie met Renee?”

Tja, ik weet, dat klinkt misschien allemaal wat ongeloofwaardig en té makkelijk, maar het is wel de waarheid. Ik doe namelijk daadwerkelijk niet aan acquisitie en werk heel efficiënt en slim. Maar laat ik er gelijk bij zeggen dat welk bedrijf ik ook opstart, het mij echt niet aan komt aanwaaien. Bovenstaand betekent immers niet dat ik niets hoef te doen. Ook ik werk er keihard voor.

Een van de verschillen met anderen wellicht is, dat ik werken ontzettend plezierig vind. Ondernemen is voor mij het leukst dat er is. Ik hou ervan. Maar ook dan gaat het nog steeds om commitment en het benutten van mijn volledig potentieel. Doelbewust leven dus. Middelmatigheid overwinnen en leven naar je volle vermogen. Het is namelijk de grootste uitdaging om geen excuses te accepteren, te doen wat het juiste is, je uiterste best te doen en ernaar te streven dat je leven een 10 wordt. Een grenzeloos, prachtig avontuur.

Begrijp me echter niet verkeerd. Ga jij wel voor een 6, en ben je daar tevreden mee, dan is dat natuurlijk eveneens goed. Maar verwacht dan ook dat wanneer je bedrijf een 6 is, met een net-aan-omzet, je zelden buitensporige uitspattingen kunt doen.

Uit ervaring weet ik dat velen onder ons hun potentieel niet in zijn geheel benutten.En dat kan dus zijn omdat je het wel goed vindt zo, of omdat je met iemand getrouwd bent die de hoofdmoot van het inkomen genereert en de noodzaak voor jou daardoor kleiner is. Dit zijn vaak ondernemers die zeggen dat het allemaal wel goed komt en vanzelf zien wat er op hen afkomt. Ze hebben daar alle tijd voor.

Mijn vraag: geldt dat ook voor jou? Of wil jij jezelf wel ontstijgen en je volledig potentieel benutten? Succes, geluk en vrijheid ervaren, omdat je geen zin hebt om genoegen te nemen met minder?

Zelf wil ik in ieder geval geen middelmatig leven. Ik wil elke dag wakker worden en voelen dat ik van mijn leven hou. Ik wil van mijn werk houden en de mensen om me heen met wie ik mijn leven deel. Dát is namelijk mijn definitie van succes. Maar zo’n leven krijg ik niet vanzelf. Daar moet ik wat door doen.

Als je de gemiddelde ondernemer vraagt waarom hij of zij met minder genoegen neemt dan mogelijk is, is het belangrijk om hun waarom te begrijpen. Als je zelf namelijk niet wil dat het ook bij jou gebeurt, moet je weten hoe het komt dat de gemiddelde ondernemer een middelmatig leven leidt.

Onthoud dat waar je nu in je leven bent altijd een gevolg is van wie je wasWaar je echter naartoe gaat, hangt helemaal af van degene die je vanaf nu wil zijn. Gelukkig valt er wat dat betreft niets te vrezen, want je kunt niet falen. Je kunt alleen groeien en beter worden dan je ooit bent geweest.

Oké, let’s go. Ik ga je vertellen waarom jij een middelmatig leven leidt. En ik wil je uitdagen om je volledige potentieel te benutten, zodat jij ook voor het grote succes kunt gaan.

1. Wat is jouw levensdoel? 
Als je dat aan de gemiddelde ondernemer vraagt, halen ze vaak hun schouders op en kijken je vragend aan. Zonde, want eigenlijk gaat het er helemaal niet om of je trainer, coach, interieurstylist of marketingexpert bent. Nee, het gaat er bovenal om dat je een levensmissie hebt. Dat je een ‘waarom’ hebt dat ervoor zorgt dat je elke dag met een glimlach opstaat. De gemiddelde ondernemer leeft echter bij de dag en heeft geen hoger doel dan kabbelend het leven leiden. Het-komt-allemaal-wel-op-mijn-pad-syndroom, noem ik dat. Het is de weg van de minste weerstand, waarbij groei geen enkele rol speelt.

Toen ik zelf directeur/eigenaar van mijn eerste reclamebureau was dat destijds een enorme naamsbekendheid had, heb ik mijn volledige potentieel waargemaakt. Ik had namelijk één doel: een succesvol ondernemer worden en een groots en winstgevend bedrijf opzetten. Maar dat was een doel voor mijzelf. In die periode had ik namelijk nog geen dwingend levensdoel. Evenmin toen ik mijn tweede succesvolle bedrijf opzette, een internetbureau.

Mijn levensdoel ontstond pas later, toen ik met ILOVEYOURBRAND startte. Ik realiseerde mij toen dat ik van iedere ondernemer in Nederland een gelukkig en succesvol ondernemer wil maken. Maar ook: dat ik er alles aan wil doen om een goed, liefdevol mens te zijn voor anderen, zonder dat ik daar ik iets voor terugkrijg of beter van word.

Hebben we het dan ook over het waarom van middelmatige leven van veel ondernemers, dan komt het er op neer dat je een levensdoel nodig hebt. Een doel dat je iedere dag inspireert om ’s ochtends op te springen en te leven in overeenstemming met dat doel.

Misschien overdonder ik je wel als ik vraag wat jouw levensdoel is. Maar weet dan dat dit doel niet altijd groots hoeft te zijn. Het kan ook iets simpels of kleins zijn. Bijvoorbeeld in de categorie: ik wil iedere dag iets weggeven, zodat ik meer geluk breng in het leven van mijzelf en anderen. Misschien is zo’n kleine stap zelfs wel de weg naar jouw groter levensdoel.

Met andere woorden: probeer te groeien en de beste persoon te worden die je kunt zijn. Jaag je dromen na en inspireer anderen om dat ook te doen.

Wat ik voorstel is om de komende week een moment in te plannen om na te denken over je levensdoel en deze te formuleren. Schrijf het ergens op waar je het elke dag kunt zien. Elk doel, elke keuze en handeling, bepaalt namelijk wie we worden. En dat bepaalt uiteindelijk de kwaliteit van ons leven.

2. Wil jij écht een gelukkig en succesvol leven, zorg dan dat je alvast start met de “L” van LOVEmarketing: Liefde!
Liefde staat voor bezieling en inspiratie. Het staat voor jouw levensdoel; datgene waarvoor jij met een glimlach opstaat en onbegrensd en vol energie kan leven, omdat jij je levensdoel wilt realiseren en dat over wilt brengen op anderen. Het is de start van jouw marketing en leven in overvloed.

Jouw levensdoel zorgt ervoor dat jij je talenten en capaciteiten kunt overtreffen als opmaat naar succes. En je zult zien dat je geniet van elk moment. Het zal magisch worden, want een levensdoel zal al je gedachten, grenzen,  vermoeidheid en beperkingen ontstijgen. Je zult zien dat je vertrouwen krijgt in jezelf en geen enkele twijfel kent.

Op de een of andere manier zorgt mijn levensdoel ervoor dat ik mijn volledige potentieel benut en geen middelmatig leven leidt qua gelukzaligheid en financiële middelen. Ik ben volledig onafhankelijk en creëer dit zelf. Niets of niemand hoeft mij te voorzien in ook maar enig deel van mijn levensonderhoud.

Jouw levensdoel en de L van LOVEmarketing zorgen ervoor dat jij dit alles ook ervaart.

Op 23 januari wil ik jou met mijn nieuwe MOVEMENT tweeënhalve week lang inspireren.

Ik wil je een verrassend simpel idee leren, die 8 routines bevatten, dat jouw leven zal veranderen. Je krijgt concrete, praktische tools voor een gelukkiger en succesvoller leven waarmee jij je potentieel volledig benut. Met The Happy Entrepeneur MOVEMENT verander ik jouw leven op een wonderbaarlijke manier en ga jij jezelf overstijgen. Zodat jij eveneens een magisch, gelukkig en succesvol leven krijgt.

Wil jij een 10 van je leven maken en innerlijke en materiële rijkdom vergaren, meld je nu dan aan op www.thehappyentrepreneur.nu

Opt In Image
Ontvang mijn e-book: “16 tips die mij een succesvol ondernemer maakten”
Geen reacties

Plaats een reactie