Dit heeft 2016 mij gebracht!

Wat heb ik genoten afgelopen weekend van de Boeddha-tentoonstelling, samen met Renee. Ik keek er ook ontzettend naar uit. Als ware het de afsluiting van een mooie periode en markering van een nieuw begin. En zo voelde dat ook exact, toen ik de trappen opliep van het Tropenmuseum en opzij keek naar Renee. Dankbaar voor het feit dat ik dit moment samen met haar mocht delen. Net als zoveel dit afgelopen jaar.

Ik kan inmiddels wel zeggen dat van alle jaren die ik als ondernemer beleefd heb, dit jaar bij uitstek het mooist is. Vanwege wat ik bereikt heb, maar nog meer vanwege het feit dat ik alles wat ik meemaak iedere dag weer mag delen met een persoon die ik liefheb. En dat is veel, want met de droom die ik ten uitvoer wil brengen sta ik iedere dag op en ga ik slapen. Vaak met een glimlach, want dat doet bezieling. Ik kom dan ook vaak thuis vol energie en euforische ideeën die ik direct met haar deel. ‘Renee, moet je dit nou horen!’ Waarop ze mij lachend aankijkt en zegt: “Als je hier in gelooft, dan moet je het doen,” waarna ze me er meteen bij helpt. Samen geloven we dan ook in de principes waar we beiden naar leven: liefde, wijsheid, respect en compassie.

Dit ondernemersjaar waar ik nu al met zoveel geluk op terugkijk, was er een die ik met een oerkracht begon omdat ik precies wist wat ik wilde: een vervolg op ILOVEYOURBRAND. Een verdieping, waarmee ik wilde laten zien hoe je op een makkelijke manier een succesvol bedrijf opbouwt. Namelijk vanuit Happiness, waardoor alles vanzelf gaat stromen. Net als dat ik wilde laten zien dat marketing alleen werkt als je het vanuit liefde doet, als LOVEmarketing. Die verdieping die ik voor ogen had moest een halfjaar traject worden, voor maximaal 15 deelnemers. Een idee waaruit al snel ILOVEYOURBRAND The Next Level tot leven kwam. Een traject dat binnen een mum van tijd uitverkocht was en waarin ik de mooiste ontwikkelingen bij deelnemers gezien heb die ik me voor kon stellen, voortgekomen uit kennis, liefde, verbinding, respect en een gevoel van SAMEN. Je wilt niet weten hoe vaak ik daarbij geraakt ben. Ik voelde me niet alleen leraar, maar evengoed leerling omdat ik oneindig veel van deze groep geleerd heb.

Toen dit traject eenmaal ten einde kwam, rees de vraag vanuit de deelnemers of ik door wilde gaan om hen nog verder te helpen. Een wens die mede voortkwam uit het feit dat de groep bijzonder hecht was en het afscheid nemen iedereen zwaar viel, net als het mij deed. Ik heb daar vervolgens goed over na moeten denken. Want kon ik dat wel? Kon ik iedereen voldoende aandacht geven en even betrokken zijn? Natuurlijk wilde ik dat graag, maar ik moest ook realistisch zijn. Na veel nadenken besloot ik daarom maximaal 5 deelnemers toe te laten voor een nieuwe groep: ILOVEYOURBRAND The Next Level PRO. Een juiste benaming, want de 5 deelnemers [Nathalie Bougie, Mirjam van den Broek, Helen-Rose Joon, Maartje Breepoel, Sherrol Wijnaldum]die deelnamen staan voor hun kennis en expertise, hebben een prachtige energie en gaan daarom ook zelf hun ervaring delen in het komende ILOVEYOURBRAND The Next Level traject voor een nieuwe groep deelnemers.

De reden trouwens dat ik nu al over mijn jaar schrijf alsof hij alweer voorbij is, is dat dit voor mij stiekem ook een beetje zo voelt. Ik werk namelijk nog maar 5 dagen en ben dan de hele maand december vrij. En juist omdat ik daardoor al terugblik op wat dit jaar geweest is, wil ik ontzettend graag meegeven dat echt álles mogelijk is. Zelf had ik bij het begin van dit jaar namelijk 8 doelen staan en ik heb ze alle gerealiseerd:

1) Ik wilde van mijn vliegangst en straatvrees af (dat laatste stak soms weer de kop op, na de aanslagen in Parijs) *Gelukt
2) Ik wilde stoppen bij BERNAS&CO, mij alleen richten op ILOVEYOURBRAND en dus NEE zeggen tegen alle merken die mij of Renee bellen *Gelukt
3) Ik wilde dat Renee mij fulltime ging ondersteunen in ILOVEYOURBRAND en zou stoppen bij BERNAS&CO *Gelukt
4) Ik wilde dat er een ILOVEYOURBRAND The Next Level kwam *Gelukt
5) Ik wilde wat aan mijn persoonlijke ontwikkeling doen *Gelukt
6) Ik wilde zoveel mogelijk mensen inspireren met mijn kennis over ILOVEYOURBRAND, Ondernemerschap & Happiness *Gelukt (ik heb 3 volle zalen mogen inspireren, 5 dagen lang)
7) Ik wilde de hele maand december vrij zijn*Gelukt
8) Ik had een omzetdoel en die heb ik behaald.*Gelukt

Met alle doelen bereikt kan ik nu wel zeggen dat doel 1 voor mij het lastigst was. Ik wilde hier echter per se wat aan doen en besloot zelfs om een coach in te schakelen die mij over mijn vliegangst en laatste restje straatvrees zou helpen. Eerlijk gezegd was ik vooraf wel een beetje sceptisch en had zoiets van ‘het zal wel’, maar wonder boven wonder: toen ik eenmaal met Marcel Dullaart aan de slag ging voelde ik mijn angsten al snel verdwijnen. Dat wat me vroeger enorme angst inzaaide, verdween naar de achtergrond. Sterker nog, ik boekte zelfs een vakantie naar Curaçao; iets waarvan de gedachte alleen al voorheen zou zorgen dat ik een paniekaanval kreeg. Maar FUCK, ik heb het gedaan, en ik weet dat dit het begin van een ander leven. Een leven vol overgave, waarin weer meer ga reizen. Werken kan ik immers overal. En die vrijheid is ook exact mijn wens voor 2017.

Om nog maar eens een puntje aan te halen: nummer 5. Want ook daar kan ik echt niet op wachten. Ik heb me namelijk ingeschreven voor een jaarprogramma. Boeddhistisch Leiderschap, zodat ik nog meer ondernemers kan inspireren hoe je gelukkig en succesvol kunt ondernemen vanuit liefde, compassie, wijsheid en respect. En dat als je dit combineert met je relevante kennis en de juiste marketing, je zult merken dat je kunt ondernemen vanuit vertrouwen. Iets dat ervoor zorgt dat allerlei mooie dingen vanzelf op je afkomen.

Kijk ik vooruit, naar 2017, dan weet ik nu al dat dit nog meer het jaar van LOVEBRANDS wordt. Het jaar dat ik samen met Renee nog meer de barricades opga om van iedere ondernemer een gelukkige en succesvolle ondernemer te maken. Want dat kan echt! Zolang je er maar op vertrouwt. Zelf heb ik precies datzelfde pad mogen bewandelen, mijn verhaal geleefd en geleerd hoe je vanuit liefde mag en kan leven. En dat laatste is belangrijk, omdat ik ook weet hoe het is om rijk te zijn zonder vervulling. Net als dat ik weet wat verlies is en dit achteraf te beschouwen als een groot cadeau omdat het de ommekeer in mijn leven betekende. Ik weet immers wat het is om alles opnieuw op te bouwen vanuit Happiness en met de juiste marketing. Tot het leven waarvan ik nu zo intens geniet, met het belangrijkste dat je als mens kunt bezitten: innerlijke rijkkom.
 

boeddha-marketing

Opt In Image
Schrijf je in voor mijn waardevolle blogs, video’s en podcasts, zodat je continu op de hoogte blijft van de laatste ontwikkelingen en trends.
Geen reacties

Plaats een reactie