Be on fire!

Naar aanleiding van de oproep in mijn nieuwsbrief is Elsa benieuwd hoe je zonder acquisitie klanten kunt aantrekken en welke marketingtechnieken daar het best bij werken. Uitstekende vragen. Zo goed zelfs, dat ik hier een blogreeks van maak, waarin ik jullie vanuit mijn eigen ervaring stap voor stap uitleg hoe je een succesvol en winstgevend bedrijf opbouwt met meer dan genoeg klanten. Want laten we eerlijk zijn, winst is wel waar we als ondernemer naar streven.

Voordat we echter direct overstappen op ondernemerschap en klanten krijgen zonder acquisitie, wil ik het eerst hebben over de state of mind van een goede ondernemer. Want bij goed ondernemerschap draait het nog altijd voor 75% om mindset. Goede en succesvolle ondernemers zijn bezielde en geïnspireerde mensen wier brandstof passie is. Ze hebben hun allesomvattende, stimulerende en bijna obsessieve levensdoel ontdekt dat hen voortstuwt om hun hartsverlangen grenzeloos en onvermoeibaar ten uitvoer te brengen. We noemen dit ook wel LIEFDE.

LIEFDE, zo moet je weten, is jouw intrinsieke motivatie voor jóuw doel, dat groter is dan jijzelf. Tel daar passie bij op, en je voelt en ervaart een soort van oerkracht die diep van binnen uit komt. Energie vanuit jouw zijn, we noemen dit ook wel je innerlijke bron. Een onverslaanbare oerkracht die je naar de toppen van je kunnen stuwt en maakt dat niemand je van de wijs kan brengen. Alle angsten die je als ondernemer hebt drogen door jouw LIEFDE als vanzelf op. En ik kan weten waar ik over praat wat dit betreft, want de straatvrees die ik ooit had werd door mijn drive en passie om mijn eerste bedrijf uit te bouwen naar de achtergrond gedrongen. Zo sterk kan liefde en passie zijn dus [deze straatvrees is niet helemaal weg, maar wel voor 90%]

Hartsverlangen. Ofwel: “If you love what your doing, you will be successful.” Zelf interpreteer ik dat als wanneer je geïnspireerd bent voor en door je levensdoel, je verbonden bent met  je innerlijke kracht die je overvloed, creativiteit, vrede, vreugde en welbehagen schenken. Ik weet daarom zeker dat als jij je levensdoel als ondernemer hebt gevonden, je dat zoveel energie en vertrouwen geeft, dat het je de kracht geeft om in elke situatie door te zetten en je ego los te laten. Om je te onthechten van het eigenbelang en het belang van anderen voorop te stellen. Want dat is exact wat een ondernemer succesvol maakt.

Je zult inmiddels misschien denken: waarom is mijn staat van zijn zo belangrijk? Nou, om diverse redenen:

A) Als jij geconnect bent met je hartsverlangen, zul je erachter komen wat je levensdoel is
B) Dit levensdoel geeft je passie, begeestering en inspiratie. Het overschrijdt al je gedachten en grenzen, en laat je geest elke beperking ontstijgen.
C) Alle krachten, capaciteiten en talenten die nu nog in jouw sluimeren komen tot leven.
D) Deze bovenstaande redenen geven jou energie en overtuiging. En dat niet alleen, je straalt dit uit als een overdonderende energie en vitaliteit. En dáár houden klanten van, want daar liften ze op mee.

Energie en marketing

Als jij als succesvolle ondernemer klanten aan wilt trekken zonder acquisitie, dan zijn jouw zichtbaarheid, energie en bezieling van het grootste belang. Een klant voelt namelijk snel genoeg of jij het heilige vuur hebt. Geloof mij maar, want ook ik voel dat bij de mensen die ik coach al snel genoeg. Zij die het vuur hebben, steken mij daar met al hun passie, bezieling en energie direct mee aan. Ik kan daardoor niet wachten om intensief met ze aan de slag te gaan.

Overtuiging en marketing
Als er geen overtuiging zit in jouw marketing, dan kan je het overigens helaas wel schudden. Klanten willen namelijk werken met mensen die weten wat ze willen, en bij wij ze kunnen krijgen wat ze willen. Overtuiging zorgt daarbij voor stuwkracht waarmee passie in daden worden omgezet. Klanten willen zich altijd identificeren met actiegerichte ondernemers die dingen kunnen realiseren.

Graag wil ik erop wijzen dat hetgeen in deze introblog beschreven staat essentieel is en belangrijk. Echt waar, want het is oprecht van het grootste belang om geconnect te zijn met je levensdoel en je hartsverlangen te kennen. Dát brengt je immers in de staat van zijn die belangrijk is om zonder acquisitie klanten te krijgen. Deze eerste stap daartoe, het maken van de connectie met je verlangen en levensdoel, kan daar in niet ontbreken. De overige stappen, die neem ik de volgende keer met je onder de loep, zodat jij net als iedereen die de ILOVEYOURBRAND-methode beheerst klanten zonder acquisitie aantrekt, geconnect bent met je levensdoel en werkt vanuit je hartsverlangen.

In mijn volgende videoblog laat ik je weten hoe jij je hartsverlangen en levensdoel achterhaalt, en dan maken we de overstap naar marketing die werkt.

 

Opt In Image
Ontvang mijn e-book: “16 tips die mij een succesvol ondernemer maakten”
Geen reacties

Plaats een reactie